Super do poczytania przy kawie lub herbacie. Piszemy o gospodarce, nieruchomościach, medycynie, sporcie i innych aspektach życia

Na czym polega pozycjonowanie stron?

Na czym polega pozycjonowanie stron?

Rodzimy sektor e-commerce wyceniony został na początku 2018 roku na kwotę około 40-45 miliardów złotych. To już jest ogromny rynek, a według badań ciągle jest w fazie wzrostu. Tak duży popyt na zakupy w internecie, powoduje również rozwój innych gałęzi biznesu, które swoimi działaniami wspierają sklepy internetowej. Mowa tutaj o logistyce, czyli wspierających sklepy kurierów czy też programistów, którzy programują i obsługują technologię. Największy wzrost obserwujemy jednak w branży marketingu internetowego, gdzie jak grzyby po deszczu wyrastają firmy czy też agencje marketingowe obsługujące branżę e-commerce. Jakie więc działania prowadzone przez marketerów generują największe zyski w e-handlu? Statystyki mówią, że jest to pozycjonowanie stron.

 

Czym jest pozycjonowanie stron?

Zanim przejdziemy do definicji, warto spojrzeć do przytoczonych wyżej statystyk. Z wyszukiwarki Google korzysta blisko 97% użytkowników internetu. Dużo, prawda? Mało tego, większość osób poszukująca jakiegoś produktu czy też usługi w internecie rozpoczyna poszukiwania od sprawdzenia frazy w wyszukiwarce Google. Wynika to przede wszystkim z rosnącej świadomości konsumentów, którzy w prosty sposób mogą sprawdzić opinie czy też porównać ceny produktów. Stąd tak ważne by przy wyszukiwaniu danej frazy, to właśnie adres strony naszej firmy wyskoczył wysoko. Na tym właśnie polega pozycjonowanie stron, jest to szereg działań mających na celu zwiększenie widoczności danej strony internetowej w wynikach wyszukiwania (głównie w wyszukiwarce Google).

 

Jakie wyróżniamy techniki pozycjonowanie?

Można łatwo się domyślić, że temat pozycjonowania witryn nie należy do najprostszych zadań, tak właśnie jest. Pozycja strony podczas wyszukiwania zależy od wielu zmiennych, wyliczana jest według specjalnego algorytmu. Jakie są jednak najpopularniejsze sposoby na poprawę pozycji? Przede wszystkim dzielą się one na dwa rodzaje: pracę on-page (prowadzone na samej stronie) i off-page (prowadzone poza stroną). Poniżej 5 najpopularniejszych i najbardziej sprawdzonych sposobów na poprawę pozycji.

 

 

  • Optymalizacja strony internetowej

 

Działania te obejmują zarówno techniczną stronę witryny jak i treści, które się na niej znajdują. Celem optymalizacje jest dostosowanie strony do wymagań nie tylko wyszukiwarki, ale również użytkowników. Im więcej czasu będą spędzać na stronie tym będzie ona postrzegana jako przyjaźniejsza. Optymalizując stronę pod kątem SEO należy między innymi przystosować stronę do urządzeń mobilnych, użyć atrybutów ALT dla grafik zamieszczonych na stronie.Wymagana jest również obecność nagłówków, odpowiednio stopniowanych (h1,h2,h3) oraz meta-tagów.

 

 

  • Dobry content

 

Jeszcze niedawno na dobrej jakości treści decydowali się nieliczni. Dzisiaj to w zasadzie obowiązek, bez którego trudno będzie wskoczyć na wysokie pozycje w wyszukiwarce. Często, to właśnie od stworzenia dobrego contentu rozpoczyna się pozycjonowanie strony. Skąd taka istotność dobrego contentu? Tylko dobry, unikalny a dodatkowo okraszony grafikami czy infografikami tekst może wzbudzić zainteresowanie wśród użytkowników strony.

 

 

  • Link building

 

To w zasadzie jedna najstarszych, lecz ciągle najpopularniejszych metod pozycjonowania. Przychodzące linki ze stron które charakteryzują się wysokim PageRank spowodują, że wyszukiwarka Google docenia witrynę i dając jej wyższą pozycję w wyszukiwarce. Najpopularniejsze źródła takich linków to katalogi, fora internetowe, inne blogi czy też strony zapleczowe oraz preclowe.

 

 

  • Integracja z Social Media

 

Social media to wciąż jedne z najpopularniejszych kanałów dostarczania informacji użytkownikom. Mnogość serwisów społecznościowych daje szansę dotarcia do tysięcy nowych potencjalnych klientów. Publikują wartościowe informacje na portalach społecznościowych możesz uzyskać dziesiątki wartościowych linków.

 

 

  • Szybkość ładowania strony

 

Świat przyspiesza, internet przyspiesza, więc i strony internetowe muszą przyspieszyć. Mało kto lubi długo czekać na załadowanie strony, powoduje to irytację i ostateczną rezygnację z korzystania ze strony. Obniża to jej wiarygodność, a przez to pozycję. Warto więc zadbać o odpowiednio szybki hosting, kompresję oraz zmniejszenie rozmiaru obrazów na stronie.

 

Podsumowanie

Usługa pozycjonowania stron to ciągle jedna z najpopularniejszych i najskuteczniejszych metod promocji sklepu internetowego. Warto jednak pamiętać o kilku rzeczach. Po pierwsze, wysoka pozycja w wyszukiwarce nie pojawi się z dnia na dzień. Pozycjonowanie strony zajmuje często kilka miesięcy, ale tylko tak wykonana usługa może zapewnić wzrost pozycji, a dzięki temu wzrost przychodów. Po drugie, SEO nie jest to jednorazowe działanie a stały proces. Nawet po zakończeniu największej części prac jak optymalizacja, stale należy dbać o jakość treści na stronie i zdobywanie nowych wartościowych linków. Po trzecie i najważniejsze, należy korzystać z usług profesjonalistów. Źle wykonana usługa może narobić więcej szkód niż pożytku, dlatego konieczne jest zweryfikowanie wiedzy i doświadczenia firmy, której powierzamy stronę.