Do poczytania przy kawie

Super do poczytania przy kawie lub herbacie. Piszemy o gospodarce, nieruchomościach, medycynie, sporcie i innych aspektach życia

Kim jest ekspert SEO?

Kim jest ekspert SEO?

Kim jest ekspert SEO? Ekspert SEO to konsultant biznesowy, który pomaga firmom poprawić ich obecność w Internecie, a tym samym przyciągnąć więcej potencjalnych klientów. Specjalista SEO oceni dotychczasową obecność firmy, zwracając szczególną uwagę na treści pojawiające się w różnych wyszukiwarkach. Te informacje pomogą ekspertom sformułować rekomendacje, które pozwolą Ci poprawić pozycję strony Twojej firmy w rankingach wyszukiwarek i utrzymać te pozycje.

Niektórzy konsultanci oferują również pomoc w kwestiach związanych z negatywnymi wynikami wyszukiwania, takimi jak krytyczne komentarze na temat firmy. Kwalifikacje wymagane do pracy jako specjalista SEO zależą od rodzaju pracy, którą dana osoba zamierza wykonywać. Wielu z nich jest samoukami lub nabyło umiejętności po pracy w firmach internetowych. Niektórzy biorą udział w kursach z informatyki i biznesu z naciskiem na public relations, media społecznościowe i tematy pokrewne. Specjalista SEO mógł pracować dla firmy zajmującej się wyszukiwaniem lub jako programista stron internetowych, tworząc i utrzymując strony internetowe dla klientów. Niektórzy dążą do niezależnej certyfikacji.

Kariera specjalisty SEO

Kim jest ekspert SEO?
Kim jest ekspert SEO?

Większość specjalistów SEO i innych specjalistów od optymalizacji wyszukiwarek rozpoczyna karierę w innej dziedzinie, zanim zacznie pracować nad umiejętnościami technicznymi i wykorzysta swoje umiejętności i wykształcenie do kontynuowania pracy w SEO. Nie ma uniwersytetów bezpośrednio związanych z SEO – a już na pewno nie ma czteroletniego programu marketingowego, który zapewni ci konkretne umiejętności techniczne potrzebne do rozwoju w branży SEO – ale rzadko spotyka się opis stanowiska, który nie zawiera specjalisty SEO z tytułem licencjata w jakiejś pokrewnej dziedzinie Stopień lub równoważny, taki jak biznes, marketing lub komunikacja. Większość specjalistów SEO pracujących w tej branży zdobyła dodatkowe certyfikaty, aby pokazać pracodawcom, że posiadają określone umiejętności potrzebne do realizacji cyfrowych strategii marketingowych, zwiększania ruchu w wyszukiwarkach i zapewnienia, że ​​ich witryny wylądują na górze stron wyników wyszukiwania. Nawet jeśli masz odpowiedni stopień naukowy, być może będziesz musiał przejść kursy certyfikacyjne lub inne kursy online, aby udowodnić, że jesteś na szczycie ciągle zmieniającego się świata SEO.

Jakie umiejętności powinien posiadać ekspert SEO?

Zasadniczo dobry specjalista SEO potrzebuje pisania treści, budowania linków i podstawowych umiejętności tworzenia stron internetowych. Wielu specjalistów SEO jest dobrych w jednej lub dwóch z tych umiejętności, dlatego często współpracują z innymi specjalistami SEO lub zlecają część procesu agencjom SEO. Pisanie treści pod kątem skutecznego SEO oznacza pisanie angażujących, czytelnych artykułów zawierających słowa kluczowe, które przemawiają do docelowych odbiorców. Analiza danych jest kluczową częścią pracy SEO, dlatego ważne jest, aby eksperci SEO mieli szerokie zrozumienie różnych innowacji w dziedzinie IT. Chociaż SEO nie musi być ekspertem od kodowania, powinien mieć podstawową wiedzę na temat HTML. Zrozumienie HTML pozwoli SEO-wcom zidentyfikować i zarekomendować niektóre z najważniejszych czynników SEO na stronie, które należy zoptymalizować. Dla firm współpraca z ekspertem SEO może być opłacalnym krokiem w generowaniu większego ruchu w witrynie, co prowadzi do większej sprzedaży i rentowności. Dla tych, którzy chcą rozwijać karierę w branży SEO, branża rozwija się bardzo szybko i istnieje wiele możliwości awansu.

Zakres obowiązków specjalisty SEO

Badanie najnowszych trendów i standardów może łatwo stać się pracą na pełny etat. Eksperci SEO oceniają i analizują najlepsze praktyki optymalizacji, a następnie wykorzystują zebrane informacje do tworzenia wytycznych dla twórców linków, twórców stron internetowych i autorów treści. Ponieważ linki zwrotne stają się coraz ważniejsze w algorytmach używanych przez wyszukiwarki, rośnie również potrzeba zajęcia się tym aspektem IT. Osoby te pracują nad tworzeniem linków zwrotnych między witryną klienta a innymi godnymi zaufania witrynami. Praca jest złożona i wymaga umiejętności zarządzania ludźmi, a także zaawansowanej wiedzy specjalistycznej. Specjalista SEO musi być w stanie ocenić problem i określić zasoby potrzebne do opracowania skutecznego rozwiązania. Eksperci SEO często tworzą treści graficzne, informacyjne i tekstowe na stronie internetowej, aby zapewnić jej dobre działanie w wyszukiwarkach. Oprócz generowania oryginalnych treści, specjaliści SEO mają również za zadanie ocenę istniejących witryn w celu zidentyfikowania obszarów wymagających przeglądu. Przed przebudową lub przeprojektowaniem strony internetowej eksperci SEO muszą przeanalizować zawartość, formatowanie, linki zwrotne i słowa kluczowe, które już istnieją. Pozwala im to określić, jakie zmiany należy wprowadzić, aby spełnić obecne standardy SEO.