Do poczytania przy kawie

Super do poczytania przy kawie lub herbacie. Piszemy o gospodarce, nieruchomościach, medycynie, sporcie i innych aspektach życia

Jak sprawić, by nasza reklama się przyjęła?

Jak sprawić, by nasza reklama się przyjęła?

Jak sprawić, by nasza reklama się przyjęła? Internet jest teraz bardzo ważnym elementem naszego codziennego życia. Dzieje się tak dlatego, że postęp technologiczny po prostu nie pozwala nam oderwać wzroku od ekranów. Kiedy wracamy do domu, często pierwsze, co robimy, to włączenie komputera. W drodze do pracy, a czasem nawet podczas wykonywania obowiązków, przeglądamy social media. Nie możemy żyć bez Facebooka, Twittera, Instagrama. Google jest naszą encyklopedią, wskaźnikiem, drogą. Nic więc dziwnego, że jest to naturalne środowisko do tego, żeby stworzyć reklamę swojej firmy.

Odpowiedzialny przedsiębiorca wie, że dobrze umiejscowione banery reklamowe sprawią, iż jego usługi zaczną być rozchwytywane. Żeby tak się stało, trzeba jednak spełnić kilka ważnych warunków. Sporo ludzi myśli, że banery reklamowe da się zrobić w najprostszym programie graficznym i umie to nawet gimnazjalista. Nic bardziej mylnego. Kompozycja, styl, umiejscowienie konkretnych elementów – to wszystko rodzaj sztuki, o której trzeba pamiętać. Nie można zakładać, że musi to zostać wykonane za jak najmniejsze pieniądze i jak najszybciej. Dostaniemy bowiem chałturę, z której na pewno nie będziemy zadowoleni. Za jakość trzeba umieć dobrze zapłacić.

Jak zaprojektować dobre i skuteczne banery reklamowe ?

Żeby zachęcić ludzi do tego, by odwiedzali nasz sklep czy firmę, musimy stosować kilka reguł, które niegdyś opisał Robert Cialdini. Banery reklamowe to jedno, w nich również możemy zawierać pewne drobiazgi z tym związane, ale bazować musimy w dużej mierze na ludzkich instynktach. Są pewne mechanizmy, które można bardzo łatwo odkodować. Chociaż umysł człowieka jest skomplikowany, to rządzi się jednak pewnymi zasadami, o których trzeba pamiętać.

reklamy SzczecinDobrze wykonane banery reklamowe zapraszają na stronę. Klient klika. Jeśli coś sprzedajemy, postarajmy się nanieść nieco wyższą cenę na produkty, które nie schodzą nam z magazynu. Ktoś zapyta: dlaczego? Ludzie posługują się regułą uproszczonej oceny szans. Uważają, że w cenie zawiera się jakość. Jeśli coś jest droższe, z przyzwyczajenia uważają, że jest lepsze. Profesjonalnie wykonane banery reklamowe statyczne i animowane wprowadzą więc odwiedzającego w poczucie zwane efektem anielskiej aureoli. Pod tym efektem klient będzie przekonany, że nasza firma jest po prostu świetna, bo baner zrobił na nim piorunujące wrażenie. Co za tym idzie, od razu przyjmie on, że cena jest u nas wyznacznikiem jakości. Tak samo jak ładnie ubieramy się na spotkanie czy przystrajamy cały dom dla gości, tak samo i w przypadku baneru reklamowego musimy przede wszystkim zadbać o to, by całym swoim jestestwem uwiódł osobę przybywającą do naszej firmy.

Reguła kontrastu

Kolejną zasadą, którą warto zastosować w naszej taktyce, jest reguła kontrastu. To może świetnie sprawdzić się w dużych sklepach z elektroniką. Przyjmijmy, że odwiedza nas klient, który chce kupić coś dużego, powiedzmy: telewizor. Chce jednak przedmiot dobrej jakości, wybiera więc też ten o wysokiej cenie (zasada uproszczonej oceny szans), więc możemy namówić go na to, żeby zdecydował się też na jakąś inną rzecz. Skoro ma telewizor, to dlaczego nie miałby kupić zestawu kina domowego? W końcu z takim wielkim ekranem trzeba czuć się jak w wielkiej sali. Klient od razu zrozumie, że skoro wydał już powiedzmy pięć tysięcy złotych, to następny tysiąc jest stosunkowo niewielką kwotą. W ten sposób zyskujemy sześć tysięcy.

Społeczny dowód słuszności

Kolejną zasadą, o której warto pamiętać i trzeba byłoby zawrzeć w banerze, jest społeczny dowód słuszności. Sami często mu ulegamy. Banery reklamowe animowane i statyczne powinny przekonywać ludzi do tego, że wszyscy tak robią. Skoro pan Kowalski odwiedził już naszą stronę, to pani Nowak powinna zrobić to samo, wtedy sprawy są postawione jasno. Absolutną rewelacją jest wybrać jednak sławną postać, która będzie znajdować się na naszym banerze. Ludzie uwielbiają autorytety i sławy. Skoro znany piłkarz kupuje daną rzecz, to oznacza, że musi być ona dobrej jakości. A poza tym wszyscy go lubią, więc nie może się mylić. W ten właśnie sposób budujemy rewelacyjną wręcz markę opierającą się w dużej mierze o autorytet. Warto o tym pamiętać, kiedy zamawiamy banery reklamowe.

Reguła niedostępności

Jak sprawić, by nasza reklama się przyjęła?Zasadą, która sprawdza się świetnie w niektórych sklepach jest oczywiście reguła niedostępności. Czasowy baner reklamowy może okazać się fenomenalny, jeśli będzie informował o tym, że zostało tylko kilka dni na możliwość zakupu jakiegoś przedmiotu. Ludzie działają tak, że bardzo lubią znajdować się w gronie elitarnym. Sama koncepcja, że oto jest przedmiot, który mogą dostać jedynie wybrani, jest dla nich niezwykle atrakcyjna. Właśnie dlatego taką popularnością cieszą się wszelkiego rodzaju Czarne Piątki. Mamy promocję ograniczoną w czasie, reguła niedostępności działa, pozostaje tylko liczyć na to, że będzie nas wspierała.

Wszystkie przedstawione metody możecie znaleźć w książce Roberta Cialdiniego o wywieraniu wpływu na ludzi. Oczywiście niektórzy nazwą to manipulacją, ale rynek rządzi się swoimi prawami. Nasza konkurencja nie ma żadnych skrupułów, dlatego musimy pokonać ich własną bronią. Jeśli nie będziemy sztucznie windować cen na niekorzyść klientów, wszystko będzie w normie.