Super do poczytania przy kawie lub herbacie. Piszemy o gospodarce, nieruchomościach, medycynie, sporcie i innych aspektach życia

Marketing na Instagramie, czyli jak wykorzystywać media społecznościowe w prowadzeniu biznesu

Marketing na Instagramie, czyli jak wykorzystywać media społecznościowe w prowadzeniu biznesu

Kilkaset milionów aktywnych użytkowników Instagrama wzbudza coraz większe zainteresowanie osób, które zawodowo zajmują się reklamą. Taka liczba ludzi zgromadzona w obrębie jednego portalu społecznościowego daje ogromne możliwości odnośnie do promowania własnych produktów i usług. Przedsiębiorcy również dostrzegają to, że marketing na Instagramie stanowi bardzo ważną część ich kampanii promocyjnych. Aplikacja ta powstała po to, aby móc dzielić najpiękniejsze chwile swojego życia z resztą społeczeństwa. W ciągu ostatnich lat modne stało się także inspirowanie innych w zakresie różnych dziedzin. Umiejętne prowadzenie konta na Instagramie otwiera drogę ku większym zasięgom, przenikaniu do świadomości konsumentów, wyznaczaniu trendów oraz budowaniu nowej siatki klientów. Instagram to przede wszystkim piękne zdjęcia opisane przy pomocy odpowiednich tagów. Warto wiedzieć, że ludzki mózg jest w stanie przetworzyć grafikę 50 razy szybciej, niż tekst. To jednoznacznie przemawia za tym, aby wykorzystać ten fakt we własnym biznesie.

 

Marketing na Instagramie a zakupy przez Internet

 

Społeczeństwo niezwykle lubi robić zakupy. Wchodzenie w posiadanie nowych produktów stanowi rodzaj relaksu i nagradzania siebie za codzienny wysiłek. Coraz modniejsze staje się wykonywanie tej czynności za pośrednictwem Internetu. E-shopping zdaje się wypierać sklepy stacjonarne. Forma ta uchodzi za o wiele wygodniejszą, przez co ludzie częściej się na nią decydują. Każdy przedsiębiorca z ambicjami powinien w tej sytuacji skupić się na tym, aby jak najbardziej dostosować własną ofertę do potrzeb konsumentów. Skuteczny marketing na Instagramie, Facebooku lub w innych serwisach społecznościowych, może spowodować gwałtowny wzrost zainteresowania danymi produktami lub usługami.

 

Statystyki informują nas o tym, że około 35% procent wszystkich użytkowników aplikacji Instagram decyduje się na kupno towarów, na które trafiły na innych profilach. Wystarczy dołożyć starań do tego, by przekonać ludzi, że proponowane przez nas artykuły są najlepsze, niepowtarzalne i warte tego, by kliknąć przycisk „kup teraz!”. Instagram umożliwia nam przekazywanie treści w formie graficznej. Dzięki temu w łatwy sposób można zawrzeć w publikowanym materiale więcej informacji niż w tekście. Badania dowodzą bowiem, że obrazki skupiają znacznie większą uwagę od słowa pisanego.

 

Organizacja konkursów i udostępnianie kuponów rabatowych

 

Niesłabnącą popularnością wśród użytkowników portali społecznościowych, cieszy się uczestniczenie w rozmaitych konkursach oraz korzystanie ze zdobytych zniżek. Warto wiedzieć, że wiele osób decyduje się na obserwowanie określonego profilu głównie po to, aby czerpać z tego tytułu swoiste korzyści materialne i być informowanym np. o aktualnych promocjach. Marketing na Instagramie powinien wykorzystywać ten fakt. Pamiętajmy, że dając coś ludziom, możemy otrzymać znacznie więcej. Zorganizowanie rozdania lub konkursu pozwala przyciągnąć uwagę nowych użytkowników i w znaczący sposób zwiększyć zasięgi prowadzonego przez siebie konta. Wskutek tych działań przedsiębiorca ma szansę dotrzeć ze swoją ofertą do znacznie szerszego grona osób, czego konsekwencją jest pomnożenie zysków wynikających ze sprzedaży. Konkurs to swoista inwestycja, która często okazuje się bardziej opłacalna od skorzystania z usług agencji reklamowej.

 

Kody rabatowe pozwalają zakupić pewne produkty nieco taniej, co często okazuje się skuteczną motywacją do zrobienia zakupów w określonym miejscu i czasie. Oferując zniżkę w wysokości 10% lub 20% nie tracimy zbyt wiele, natomiast możemy zyskać większe zainteresowanie konkretną ofertą. Kody najlepiej sprawdzają się na początku prowadzenia działalności, a także w nieco późniejszym czasie, gdy zależy nam na wyprzedaniu ostatnich sztuk z magazynu.

 

Hasztagi w biznesie

 

Warto pamiętać, że wszystkie zdjęcia udostępniane za pośrednictwem aplikacji Instagram, powinny zostać opatrzone odpowiednimi hasztagami. Chodzi o słowa, które pozwolą umieścić dany materiał w najlepiej pasującej do niego kategorii. Poszczególne hasztagi są śledzone przez użytkowników aplikacji. Dzieląc się ciekawymi treściami, można liczyć na to, że odwiedzą oni nasz profil bezpośrednio i postanowią zostać tam na dłużej. To właśnie z tego powodu warto przykładać dużą wagę do jakości publikowanych fotografii i starać się angażować followersów do dyskutowania na ich temat.

Ważne jest to, aby opisywać zdjęcia hasztagami dotyczącymi dokładnie tego, co znajduje się na grafice. Podłączanie się pod popularne tagi „na siłę” jest bardzo negatywie odbierane przez społeczność aplikacji. Skuteczny marketing na Instagramie ma na celu wzbudzić sympatię użytkowników, a nie zniechęcić ich do siebie. Trzymanie się ustalonych odgórnie zasad nie jest zatem sugestią a wymogiem. Łamanie wszelkich reguł może bowiem spowodować nie tylko ignorowanie profilu przez instagramowiczów, ale także ograniczenie niektórych funkcji konta przez administrację lub nawet jego zupełne zawieszenie.