Super do poczytania przy kawie lub herbacie. Piszemy o gospodarce, nieruchomościach, medycynie, sporcie i innych aspektach życia

Krótki poradnik jak skutecznie wypromować swoją markę na Facebooku

Krótki poradnik jak skutecznie wypromować swoją markę na Facebooku

Profil marki na Facebooku – czy to konieczne?

 

Bez wątpienia tak – to konieczne. Przynajmniej jeżeli masz jakiekolwiek ambicje związane ze swoją marką i chcesz, żeby była rozpoznawalna przez większe grono niż twoi sąsiedzi z osiedla. Facebook jest portalem społecznościowe, który zyskał ogromne znaczenie i wpływ w dzisiejszym świecie. Na Facebooku są zarejestrowane miliardy użytkowników, a dziennie swoją aktywność tam zaznacza około półtora miliarda osób. Jest to dużo więcej osób niż tych, które czytają gazety. Jest też więc miejscem, w którym zaistnienie może przynieść ogromne zyski. Jeżeli uda nam się dotrzeć poprzez Facebooka do dużej liczby użytkowników, którzy będą śledzić nasz profil, nasze posty będą się pojawiać codziennie na ich tablicach. Będziemy więc widzialni każdego dnia w najróżniejszych zakątkach kraju czy świata, a nasza popularność może się napędzać nawet w sposób pasywny, gdy osoby śledzące nas będą dzielić się treściami publikowanymi przez nas ze swoimi znajomymi poprzez ponownie udostępnianie. Facebook daje więc ogromne możliwości, których zignorowanie i niewykorzystanie jest więc największym marnotrawstwem w świecie dzisiejszego marketingu. Jak jednak skutecznie wypromować swoją markę na Facebooku? Oto praktyczne porady.

 

Stwórz atrakcyjny profil na Facebooku

 

Dobry profil na Facebooku to podstawa, jeżeli chcesz być traktowany poważnie w świecie internetowego marketingu, a nawet jeśli chcesz być w ogóle jakkolwiek tam traktowany. Nieatrakcyjne, nudne, nieaktualizowane profile bowiem giną, a marki które posiadają takie profile są źle kojarzone. Zadbaj więc o kilka aspektów. Jednym z nich jest wygląd i oprawa graficzna twojego profilu. Stwórz atrakcyjne grafiki, które będą miłe dla oczu oraz rozpoznawalne. Zadbaj o to, żeby w zdjęciu profilowym twojego profilu znalazło się logo marki, które będzie wpisywało się w najnowsze trendy i nie będzie od niego wiało nudą i przestarzałością. Nawet jeśli nie chcesz zmieniać swojego logo wraz z trendami, zadbaj chociaż o to, żeby je odświeżyć. Jeśli więc na przykład trójwymiarowe grafiki już dawno wyszły z mody, bazując na kształcie swojego logo stwórz minimalistyczną grafikę. Dzięki temu użytkownicy będą rozpoznawali twoją markę jako idącą z duchem czasów i nadążającą za szybkimi zmianami w świecie – to bardzo ważne cechy, które liczą się we współczesnym brandingu. Dodaj też ciekawą grafikę jako zdjęcie w tle i dbaj o to, żeby aktualizować ją co jakiś czas. Oprócz tego zadbaj też o to, żeby grafiki, które będziesz dodawać do swoich postów stanowiły koherentną stylistykę w dobrym guście, ale także nowoczesną i atrakcyjną. Nie bój się zatrudnić profesjonalnego grafika i fotografa. Żyjemy w kulturze wizualnej, w której przede wszystkim zwracamy uwagę na obraz i posiadanie dobrych zdjęć na Facebooku to więcej niż połowa sukcesu.

 

Codziennie dodawaj nowe, ciekawe posty na Facebooku

 

Codziennie, naprawdę? – zapytasz pewnie przerażony częstotliwością. Tak! Codziennie, a nawet częściej. Nie chcesz przecież zniknąć z tablic użytkowników, którzy obserwują twój profil. Chcesz, żeby każdego dnia po przebudzeniu twoja marka im towarzyszyła i żeby stała się częścią ich codzienności. W ten sposób będą czuli się z nią związani. Publikuj więc tak często jak się da, żeby twoje posty krążyły po facebookowych tablicach na całym świecie. Dbaj o to, żeby twoje posty były interesujące. Nie pisz tylko o sobie i o swojej marce. Pamiętaj, że ludzie najbardziej lubią aktywność, która jest związana z nimi samymi. Aktywizuj więc użytkowników do tego, aby z chęcią wchodzili w interakcje z twoimi postami poprzez klikanie lubię to i pisanie komentarzy. Organizuj małe konkursy, które polegają na udostępnianiu twoich postów albo dodawaniu komentarzy pod nimi. Zamieszczaj krótkie artykuły czy poradniki, które zainteresują twoich facebookowych fanów. Możesz też z powodzeniem dzielić się codziennym życiem pracowników firmy, zamieszczając na przykład wesołe zdjęcia z firmowych imprez czy tworząc posty o ludziach, którzy tworzą daną markę. Pomyśl w jaki sposób możesz zainteresować użytkowników i przyciągnąć ich uwagę.

 

Stwórz strategię marketingową dla twojego profilu na Facebooku

 

Promocja marki na Facebooku to rzecz wieloaspektowa i czasochłonna. Oprócz wymienionych wyżej czynności należy dbać jeszcze na przykład o pozyskiwanie nowych fanów twojego profilu na Facebooku i docieranie z nim do jak największej liczby osób. Wszystko to sprawia, że marketing na Facebooku wymaga przemyślanego i zaplanowanego podejścia. Stwórz strategię marketingową, która pozwoli ci na sprostanie temu zadaniu. Zaplanuj wcześniej jakie i ile postów będziesz dodawać. Miej zawsze coś w zapasie, na wypadek gdyby danego dnia nie przyszedł ci do głowy żaden pomysł. Najlepiej jednak zrobisz jeśli przeznaczysz te zadania jednej osobie czy grupie osób w firmie, która będzie zajmowała się tylko i wyłącznie tym. Dzięki temu twój marka zaistnieje na Facebooku na poważnie.